elinsfavoriter

Brownie cupcakes med nutella och krämig marshmallow..

Publicerad 2015-03-15 12:05:00 i Cupcakes och muffins,

Tänk dig en härlig blandning av nutella, brownie och fluffig marshmallow! Kan bara säga en sak.. mums! Så enkla att baka men oj vad gott det är. Dessa får mig att tänka tillbaka på när man sitter ute och grillar marshmallows över öppen eld med vänner och familj, riktigt härligt!
Ingredienser
12 stycken
 
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
50 g mörka chokladknappar
ca 3-4 msk Nutella

Garnering:
en påse marshmallows
 
 
 
Gör så här:
 
 
  1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt det svalna lite. Vispa ihop ägg och socker. Blanda alla torra ingredienser i en separat skål.
  2. Häll smöret över ägg- och sockerblandningen och vänd sedan ner de torra ingredienserna.Tillsätt chokladen och nutellan och blanda till en fin smet.
  3. Sätt 12 muffinsformar i en muffinsplåt och använd 2 matskedar för att portionera ut smeten i formarna.
  4. Grädda i mitten av ugnen 15-18 minuter lite beroende på vad man har för ugn.
  5. Dela marshmallowsen om de är stora. Ta ut formen, lägg på en marschmallow på varje brownie utan att trycka till, och sätt sedan in plåten i ugnen igen.
  6. Grädda i ca 3-6 minuter till, men håll koll på marschmallowsen så att de inte bränns. De ska stiga och få lite färg. Ta ut ur ugnen och låt svalna en stund, sedan är det klart att avnjutas! Lycka till :D

Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2015-03-15 16:20:25

Mums :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag är baktokig, glad och omtänksam tjej på 23 år. Bor i Aneby, Jönköpings län med mina föräldrar och en bror som är 17 år. Men spenderar numera det mesta av min tid hos min fantastiska pojkvän som bor i Boxholm. Studerat både hotell-och restaurang, samt bageri- och konditori. Jag älskar att baka och laga mat, det är min stora passion och jag blir så glad av det! Det är som terapi för själen :) Jag brukar även se på filmer, gå på hockeymatcher, vara ute på långa promenader och träna när jag hinner. Kommer på denna blogg dela med mig av mina favorit recept och lite annat smått och gott! Lämna gärna en kommentar eller två innan ni går så blir jag superglad! Tack och stor kram på er! :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela